donderdag 31 december 2009

nieuwjaar 2006

Liefde in 2006


Heeft u leuke cadeautjes gekregen, lieve lezer? Ik mag niet klagen. Over een maand word ik er vijftig, en wat blijkt? Mijn favoriete film aller tijden ‘The Sound of Music’ is veertig jaar geworden. Mijn jongedames schonken me een dubbel-dvd, een speciale verjaardagseditie. Mét karaoke-schijf erbij!

En zo komt het dat wij op Oudejaarsavond met zijn allen in de zetel rond de televisie zaten te zingen. Mijn twee schoonzoons keken een beetje meelijwekkend naar de familie Flodder die met gloieiende wangen luid zat mee te kwelen.

Mijn drie madammen hebben noodgedwongen al honderden keren al die wereldsongs van Rogers & Hammerstein gehoord. Weet ook dat elk van mijn drie vrouwen thuis een beetje vals zingt: de Pointer Sisters op een slechte ochtend. Gelukkig heb ik een nachtegalenstem en nam ik de leiding.

,,The Hills are alive, with the sound of music!!!’ en dan heel luid ,,You are sixteen, going on seventeen, baby, it’s time to think....’’.

Ik gaf de schoonzoons opdracht om zich nuttig te maken en glaasjes cava en bordjes pata negra te serveren terwijl wij loeiend hard meezongen van ,These are a few of my favourite things!’

Heel alleen vertolkte ik Edelweiss, ‘Every morning you greeeeeeet me!’. Kapitein Von Trapp in Ledeberg. Het was zowaar ontroerend.

De stoutste van de schoonzoons probeerde plots: ,,Loetse, moesten wij niet vertrekken naar de vrienden?’’. De andere sprong mee in de boot: ,,Schatteke, we moeten ons nog gaan verkleden thuis...’’

En dus bleven, zoals afgesproken, de oudjes alleen over om naar 2006 te springen. Een beetje hert, een beetje Youp van ‘t Hek, een snuifje Belle Perez, een glaasje champagne, een paar Sint-Jacobsbeesten, een grote zoen voor het slaapkamervenster om middernacht, en veel vuurwerk om ons heen.

,,Gaat ge mij nog graag zien in 2006?’’, vroeg ik bang aan mijn madam. ,,Mannen van vijftig worden rustiger, schrijven ze in de boekskes, maar dàt wil ik niet hoor!’’ lachte ze terug.

Ik beloofde dat mijn duvel nooit zal doodgaan en we dronken beneden een allerlaatste glas. Liefde met bubbels. Het kan smaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten