dinsdag 11 augustus 2009

Italiaanse zondagmiddag

Zondag, en de zon schijnt, en de duiven vallen. Voor de allereerste keer zitten er vier varkentjes rond de tuintafel.
Zitten is veel gezegd. Ranke Renée slurpt aan een borst, Keizer titus sabbelt aan een flesje. Ondertussen pikt Rappe Ramon frieten uit mijn bord en zit Snelle Nelle een kat achterna.
De fles Sancerre staat veilig in de ijsemmer. Hoewel,... veilig,... mijn schoonzoons profiteren van mijn onoplettendheid om de fles vrolijk en vlug leeg te drinken.
Terwijl de jongedames hun kroost voederen en bewaken, draaft mijn madam op en af met borden friet en stoverij. Af en toe is er wel iémand vrij die een hapje kan eten.
Ik open weer een fles, Ramon wil water zonder prik, Nelle zaagt om fruitsap. Iemand gooit een glas omver, de kat grist een stuk stoofvlees van mijn bord.
Dit lijkt wel een scène uit een Italiaanse film. Heerlijke chaos, heerlijke middag. Blinkende ogen. Iedereen blij...

4 opmerkingen: