zondag 26 juli 2009

Lachen met Achiel Debaere

Ze kondigen het als komisch aan, en dus hadden we vrienden uitgenodigd om mee te gaan kijken naar Bob De Moor en co, in de Minard. Naar het levensverhaal van duivenmelker Achiel De Baere.
Twintig jaar geleden speelde dezelfde cast hetzelfde stuk.
Ik wou dat ik 20 jaar geleden was gaan kijken. Nu vond ik het voor de Gentse Feesten van 2010 een béétje te arty farty.
In de zaal voelde je dat de mensen zich op het verkeerde been gezet voelden. Gelukkig was er geen pauze, want ik vrees dat er dan een leegloop zou zijn geweest.
Drie schitterende acteurs, dat wel, maar in een stuk dat ik als student in de jaren zeventig wel hip zou hebben gevonden.
Maar dit is allemaal subjectief. Ik hou meer van Uniroyal, van Jo Van Damme. Dat staat dichter bij de mensen. Cultuur met kleine C blijft mijn favoriete ding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten