woensdag 22 juli 2009

Waar gebeurd (1992)

Topless in Rimini

De streek rond Rimini wil in de Vlaamse pers komen, en nodigt een trein vol journalisten uit. “Flecchia del sole”, zo heet de vakantietrein die in Brussel vertrekt. Om het de reiziger aangenaam te maken, hangt er ook een discotheekwagon aan de locomotief. Het is lekker dansen op een trein. Je neemt de dame in de armen, en het ritme op de sporen doet de rest.

Ik deel een slaapcabine met een collega uit Kortrijk. We zijn moe van dansen en drinken, en we slapen meteen in. We worden gewekt door het rumoer van Milano Centrale, een indrukwekkend station. Een paar uren later glijdt de trein naast de stranden voor Rimini. “Ik zal hier zeker niet topless kunnen zonnebaden?”, vraagt de collega bezorgd. Door het open venster zien we niet één dame zonder bovenstukje aan. “Misschien op het balkon van je kamer”, troost ik haar.

’s Namiddags trekken we met zijn tweetjes naar het bomvolle strand. Kathleen, in kleine bikini, blijft koppig om zich heen zoeken. De Italiaanse dames weten wél hoe de welvingen te benadrukken. Maar ze in het publiek gooien: no way.

“Het kan mij niet schelen, al sturen ze politie op me af. Kom je mee in het water?”, hoor ik plots. Kathleen heeft haar boezempje ontbloot en wandelt door de dampende massa naar de Adriatische zee. Als haar galante bodyguard volg ik haar. We zwemmen, huren een pedalo, en liggen daarna siesta te genieten in de zon. Italiaanse macho’s begluren de borstjes uit Vlaanderen. Ik kijk een beetje arrogant om me heen.

We vallen in slaap tot we gewekt worden door een verkoper van stukken kokosnoot, die koud water op ons morst.

De zon doet pijn aan de ogen, en na een paar ogenblikken zie ik de omgeving weer. Ik stoot mijn boezemvriendin in de zij. “Kijk eens rond!”. Blijkbaar heeft het hele strand gewacht op één durver uit Kortrijk. We zien om ons heen zeker tien boezems in de zon blinken. En als een golf verspreidt het nieuws zich. ’s Anderendaags lopen nog meer dames topless door het zand. En af en toe zie ik iemand dankbaar kijken naar die bleke Vlaamse journaliste die het voorbeeld gaf.

2 opmerkingen:

  1. Altijd al straffe madammen geweest in Kortrijk.
    Hierbij wederom bewezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. André Vlerick23 juli 2009 om 10:50

    Dit zouden ze in een videootje moeten gieten.

    BeantwoordenVerwijderen