vrijdag 31 juli 2009

Mag ik u voorstellen? Renée !

Midden in de nacht rinkelt de gsm. (rinkelen gsm's?) Mijn hart slaat tilt. Gelukkig ligt het klereding aan de kant van mijn madam. 'Hallo? Jaaaaa? En? Een meisje? Ze heet Renée ? Jaaa! Alles goed met kind en moeder?'
Ondertussen ontdek ik dat ook midden je slaap de tranen in de ogen kunnen springen. Ik geeuw proficiat en rekte me uit. In de kamer ernaast ligt de kleine Nelle te slapen. Eindelijk is de baby uit die dikke buik van mama.
Twee minuten later: piep, piep. De andere jongedame stuurt een sms. Ramon en Titus zullen in de wolken zijn met een nichtje!
En dan val ik weer in slaap. In de armen van mijn madam. De ouwe is tevreden. Nu nog een adjectief zoeken.
Snelle Nelle, Rappe Ramon, keizer Titus,... wat komt er voor Renée ?
Ik weet het nog niet.
Ik ben te ontroerd. Mijn vader heette René.
En hij was ne wijze vent.
xxx

7 opmerkingen:

  1. Mooie beschrijving van een dolgelukkige en fiere opa; ik kan in je gevoelens komen. Proficiat aan jou en je madam.
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me heel goed inbeelden hoe jij je nu moet voelen lieve Rudi. En ja, nonkel René was nen wijzen vent!!! Een dikke proficiat voor de trotse opa en oma en natuurlijk ook aan de mama en papa van kleine Renéé

    Dikke knuffels, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dikke proficiat ook aan de grootouders!
    Ranke Renée zal wel passen, denk ik. Dat moet ik nog gaan inspecteren...
    Geniet nu maar van de 4 kleinkinderen. 2 jongens en 2 meisjes, gezond en wel, wat wil een mens meer!?
    3 dikke kussen,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Johan Volckaert31 juli 2009 om 16:29

    proficiat aan de opa, aan pa stijn en ook aan de mama.. vanwege jo , evelyn en Kiyoko

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aan de ganse familie, van harte een heel dikke proficiat, dat alles verder heel goed mag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen